Wat met die zakdoek?

De meeste lopers zullen het probleem wel kennen: je hebt plots een zakdoek nodig en natuurlijk heb je er geen op zak. Een verkoudheid, hooikoorts of gewoon door de koude… Het kan er allemaal voor zorgen dat je neus gaat lopen tijdens je looptraining. Als er echt niets voorhanden is, zit er niet veel anders op dan je neus af te vegen aan de mouw van je shirt (in de herfst of winter tenminste), maar leuk en netjes is anders. Zelf steek ik altijd een zakdoek in het zakje van mijn loopbroek, maar dat durft ook al eens het zweet te absorberen waardoor je er nog weinig aan hebt. Een zakdoek in je sportbeha (op grootmoeders wijze) lijkt me dan weer omslachtig en weinig elegant om aan te komen tijdens het lopen.

yankyIk was dan ook benieuwd toen ik volgende artikel op running.be zag staan: Marathonloper en ondernemer vind ‘loperszakdoek uit’. Voor wie de moeite niet wil nemen om het te lezen: het komt neer op een zakdoek (Yanky) die je met een snelsluiting aan je loopbroek vastmaakt en vervolgens met een intrekbare haspel tot aan je neus krijgt (of je voorhoofd wanneer je het gebruikt om je zweet mee te deppen). En verder? Verder laat je je snotdoek maar bengelen aan je broek… Op het eerste zicht leek het me geen slecht idee, maar ik denk niet dat ik het gewapper naast me zou kunnen verdragen. En geef toe, eigenlijk is het toch ook helemaal geen zicht. Wat jullie?

Plaats een reactie